Sunday 19 November 2017

Pengalaman Forex Malaysia Rate


Appril 2008. sebulan selepas kelahiran anak sulongku Arif Zakwan. Aku mula terjebak dengan dunia memorex. Cuma sayangnya aku tidak memulakan penglibatan aku dalam bidang ini dengan mencari seseorang yang dapat aku jadikan mentor untuk menjadikan aku seorang Forex Trader .. Aku ingat lagi posição aberta aku yang pertama, waktu itu di Easy Forex. Terus jer guna conta real. Dalam hati. 8216demo tak mainla8217. Klik jer. Perda USD60. Padan ngan muka aku. Aku teruskan juga percubaan. Tapi selepas berkali kali kena chamada de margem. Barula terasa nak cari Sifu minta tujuk entrançado .. Julai 2008. aku junte-se ao aprendiz de kelas RapidFXCapita l. Belajar basic jer. Adaler sedikit perubahan. Mariame de tapi masih lagi kena. Aku redah juga walaupun terus rugi setiap bulan lebih dari RM 10008230 Dis 20088230 aku da tak boleh tahan. Aku juntar-se ao lagi kelas di Angerik Mall Shah Alam. Kelolaan Sifu Roslan. Successinforex. blogspot Tunjuk entreaberto beliau memang cukup clear. Kalu sapa nak pergi kelas nih. Aku sokong penuh. Sejak itu aku dapati trading aku semakin membunuh. Tak sampai seminggu equity sudah double. Wah. Wah sudah boleh berangan jadi olang kaya ini macam. Tapi apakan daya. USD belum jadi RM. Aku didatangi margem chamada lagi. Malam 4 jun 2009 kerana terlalu aku tertekan. Dopod 385 dan handphone bini aku hancur aku hempas. Nasib baik aku tak pecahkan cermin kereta. Di tarikh itu juga tersedar. Bahawa selama ini aku sudah jauh tersimpang dari konsep Forex Trading yang sebenarnya. Aku gagal mengawal perasaan tamak dan baran .. Syukur pada Allah8230 kerana menyedarkan aku dari sikap trading yang seumpama berjudi yang memudaratkan. Kini aku kembali seperti mana aku bermula dahulu, negociação dengan rasional dan gerência de dinheiro yang sepatutnya .. Kepada trader semua. Percayalah. Jangan mencuba apa yang aku cuba buat .. Lembre-se. Nós somos Trader não Gambler Kenapa aku kata macam atastu. Cuba baca disiplin trading yang diserapkan por Bro kita sorang nih. Aku pon sokong sapa nak ikut cara dia. Atlantisforex. blogspot Perkara tergila yang pernah aku lakukan ialah menampor budak kecik dalam gambor nih sebab mengacau aku tenerh trading. Sampai sekarang aku rasa bersalah. Tempat Sembang .. Tempat Bagus Untuk TraderJalan Jutawan Forex Sekarang saya lebih menggunakan teknik Preço Ação atau ada yang sebut sebagai negociação nua. Saya kurang indicador de menggunakan. Beberapa bukan ni saya banyak membaca tentang Formação de alta ação de preço de probabilidade. Pada saya teknik ini lebih tenteram da mudah untuk difahamkan. Terutama bagi yang baru nak belajar tentador Forex, elok sangat belajar dan fahamkan Preço Ação ini. Sebab, dengannya baru kita betul2 faham sifat pergerakan Forex ini. Saya mula mengumpul formation2 yang Probabilidade elevada do comércio menggunakannya. Nanti jika ada kelapangan masa, saya post tentang formation2 ini Kalau pernah baca post saya pada fev 2013 (ye. Lama punya post tu kan ...), strategi multi akaun ni saya pernah setup, tapi tak pernah berjaya laksanakan. Akaun yang buat dulu trocadilho dah luput, tak boleh nak access dah. Tak apalah. Kita buatlah yang baru. Saya baru começa semula projek ini pada hujung Mac. Pada 25 Mac saya memulakan depósito USD1000 ke akaun ibu. Sekarang ni, akaun ibu saya menggunakan Broker Forts. Kenapa Forts - sebab IB dia seorang kawan. Kalau ada apa2 hal broker ni, dia akan bagitau saya dan cepat2 selamatkan duit dalam akaun itu. Kita tak tau corretor ni, kadang2 ada juga corretor yang ada masalah dan melenyapkan duit orang. Satu lagi, Forts ni ada programa afiliado yang bagus. Kita pun tak tau bila kita comércio do comércio, tiba2 akaun afiliado kita ada banyak baki. Saya buat self affiliate je. Makna buat 2 akaun - akaun atas (atau akaun affilite) saya guna nama isteri. Di bawahnya, adalah akaun2 yang saya gunakan untuk trading. Cliente saya adalah saya sendiri. Huhuhu Alhamdulillah, sebelum masuk April (sebelum GST ..hehe) saya berjaya menggandakan akaun ibu ke USD2500. Retirar USD500 dan tinggalkan akaun ibu ni. Saya buat akaun Rempit yang pertama - corretor de denagas FBS. Kenapa FBS - sebab akaun ni spread memang kecik. Depo USD500 dan merempit la disitu. Tapi malangnya deposit ini tak berjaya capai sasaran. Selepas naik hingga ke USD800, akaun ini kaput. Maka saya berbalik ke akaun ibu saya. Trade semula dengan berbaki USD2000 tu, untuk mencari modal semula sebanyak USD500. Alhamdulillah, beberapa hari tercapai dan lajak sampai jadi USD2800. Jadi, retire USD500 e tinggalkan akaun ibu. Saya buka pula akaun Rempit 2 - kali ni dengan broker UMOFX pula. Kenapa UMOFX dan tak sambung dengan FBS. Pertama - kerana saya kenal IB UMOFX ni dan classificação depo dia yang paling rendah sekarang - masih em RM3.5. Yang kedua, di FBS saya guna akan 5 dígitos e agak confuso (selalunya saya guna 4 dígitos). Dan akaun Rempit 2 di UMOFX ni saya guna 4 dígitos. Tapi, jangan risau. Saya akan kembali bangunkan akaun Rempit 1, bila saya ada modal untuknya. Alhamdullah. Akaun Rempit 2 saya dah berjaya completa o passo 1 malam tadi. Akan comece o passo 2, hari ni. Harap2 minggu depan completar o passo 3. Akaun2 Rempit lain yang menanti modal. Rempit 3 - IKOFX, Rempit 4 - INSTA, Rempit 5 - Exness. Tengah considera MOCASZ. Semua dah setup filial e verificado. Kenapa saya cerita detalhes ni. Untuk panduan saya dan orang lain di masa akan datang. Ini adalah tentativa saya yang kedua dengan strategi multi akaun. Tahun 2013 saya gagal, dan kembali belajar dan buat experimen teknik dengan modal kecil (USD10). Agora voltei. Espero que kali ini boleh capai alvo saya yang menjadi tajuk blog ini. Akaun Ibu. USD 2,000 - dah ada. Em espera, bila memerlukan. Strategi Rempit: Passo 1. 500 - gt 1.000 Passo 2. 1,000 - gt 2.000 Passo 3. 2.000 - gt 2.500 Rempit 1. A 1ª tentativa falhou. 2ª tentativa pendente Rempit 2. Complete o passo 1. Balance USD1,000. Agora, mestre passo 2. Rempit 3. espera modal Rempit 4. espera modal Rempit 5. espera modal. Alhamdulillah. Walaupun lama saya tak update blog ni. Tapi saya tak pernah berputus asa dalam menjayakan matlamat menjadi Jutawan Forex. Setelah berkali-kali saya gagal dan bermacam-macam teknik telah saya cuba, mungkin dalam sebulan dua ini saya menemui teknik yang benar-benar serasi dengan saya. Memang tiada satu teknik yang perfeito, akan ada satu dua posição yang rugi, tapi secara keseluruhan saya lucro. Masalah saya sebelum ini, walaupun saya telah berjaya menjana berganda-ganda keuntungan daripada modal asal, oleh kerana saya menggunakan teknik margem de composição, bila ada satu loss, ia merupakan loss yang besar. Ini memberikan kesan psikologi kepada saya. Saya nak cepat recuperar, masuk lagi mercado dengan tergesa-gesa, dengan margem yang lebih besar sebab nak cepat recuperar perda. Namun akhirnya, akaun saya hangus. Itulah yang saya lakukan berulang-ulang kali, sejak saya mulakan blog ini. Sekarang, saya telah belajar daripada pengalaman pahit saya untuk membuat pengawalan akaun secara paksa. Saya mulakan dengan akaun ibu - saya mula dengan USD 1000. Kemudian, saya berjaya menaikkan modal saya - melalui teknik dan sinal yang sangat terpilih dan berhati - kepada USD2500. Saya keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun ibu saya biarkan bermodalkan USD2000 dan saya tinggalkan. Seberapa boleh, saya tidak akan trade akaun ibu saya. Ini adalah akaun garantismo saya ketika saya kehilangan semua modal. Cukuplah sekali ini saya deposit RM3700 menggunakan poket saya sendiri. Selepas ini, harapan saya deposit di akaun-akaun Forex saya (ye. Memang akan ada byk akaun. Nanti saya cerita kenapa), adalah daripada penjanaan hasil trading saya. Apa pelan saya. Daripada akaun bermodalkan USD500 itu, saya akan comércio dengan lebih agresif dan cuba menggandakan akaun sehingga 500. iaitu menjadi USD2500. Biasanya saya buat target dengan 3 step. 500 - gt 1000. Kemudian 1000 - gt 2000. Kemudia 2000 - gt 2500. Bila dah capai alvo, saya akan keluarkan USD500 dan buat akaun lain. Akaun berbaki USD2000 ini akan saya tinggalkan sementara saya desenvolve akaun baru dengan modal USD500 tadi. Berapa lama saya boleh capai 500 tu. Berdasarkan beberapa julgamento saya menggunakan akaun cent dengan modal USD10. Saya boleh capai akaun jadi USD50 dalam masa kurang 2 minggu. Ada juga dalam tenta tersebut akaun saya hangus. Tapi saya gerar semula modal USD10 menggunakan akaun USD50 yang terhasil, dan teruskan dengan akaun baru yang lain. Saya merasakan, jika saya berjaya dengan modal USD10, apakah bezanya dengan modal USD500. Yang penting modal compounding mestilah berdasarkan jumlah yang sama. Contohnya, jika pada akaun centra USD10, posição de partida, diza akan masuk dengan 0.02 lote (nao USD0.20 bagi satu pergerakan pip). Maka, pada akaun USD500 saya akan masuk dengan 0.1 lote (aiitu USD1 bagi satu pergerakan pip). Passo 1. dapatkan 500 pip dengan 0.1 lot setiap posição supaya akaun saya berkembang kepada USD1000 Passo 2. dapatkan 500 pip dengan 0.2 ponto de posição do lote supaya akaun saya berkembang kepada USD2000 Etapa 3. dapatkan 125 pip dengan 0,4 lot setiap posição supaya akaun saya berkembang kepada USD2500 Jika berjaya, retire USD500 a mais de buat akaun baru. Repita o passo 1.

No comments:

Post a Comment